Brand door vergeten handschoen in Langweer

Langweer - Gepubliceerd: vrijdag 08 januari 2016

Een buurman van een woning aan de Swannestrjitte in Langweer heeft vrijdagavond de brandweer gebeld nadat hij rook in de woning van zijn buurman zag die niet thuis was.

De brandweer van Langweer kwam met spoed ter plaatse en wist zich toegang tot de woning te verschaffen door een deur te forceren. Na een inspectie door de woning bleek dat een handschoen die op de open haard lag de oorzaak te zijn. De bewoner was deze vergeten van de open haard te halen, waarna de handschoen is gaan schroeien. Hierdoor ontstond er rook in de woning. De brandweer heeft de woning geventileerd en kon na een uurtje weer inrukken.


Foto's: Lennard de Groot